ارسال سوال سریع
بروزرسانی: ۱۴۰۲/۱۲/۱۴ زندگینامه کتب مقالات تصاویر سخنرانی دروس پرسش‌ها اخبار ارتباط با ما
دسته بندی موضوعی آخرین پرسش‌ها پرسش‌های تصادفی پرسش‌های پربازدید
■ فقه (۲۷)
ابواب العبادات (۹)
کتاب الصلاة (۲)
کتاب الطهارة (۲)
کتاب الصوم (۶)
کتاب الحج و العمرة (۲)

کتاب الزکاة

کتاب الخمس (۲)

کتاب الجهاد

کتاب الأمر بالمعروف والنهي عن المنکر

أبواب المعاملات (۸)

ابواب الإیقاعات

کتاب الطلاق و ما یناسبها (۱)

کتاب الإقرار

کتاب الجعالة

کتاب الأیمان و النذور

أبواب الأحکام

کتاب الصید و الذباحة (۱)
کتاب الأطعمة و الأشربة (۱)

کتاب الغصب

کتاب الشفعة

کتاب إحیاء الموات

کتاب اللقطة

کتاب الإرث

کتاب القضاء

مسائل مستحدثه (۸)
الأفعال المحرمة (۱)
فلسفه فقه (۳)
القواعد الفقهية (۲)
تاریخ فقه (۳)
فقه الأخلاق (۱)
■ علوم الحدیث (۸)

رجال شیعه

کلیات رجالی

مفردات رجالی

رجال اهل سنت

کلیات رجالی

مفردات رجالی

فهرست و کتابشناسی (۸)

کلیات فهرستی

مفردات فهرستی

حدیث (۱۳)
فقه الحدیث (۱)
دعا و زیارات (۳)
■ اصول فقه (۵)

مباحث الفاظ

اصول عملیه

برائت

تخییر

احتیاط

استصحاب

■ تاریخ (۴)
■ امور عامه (۱۰)
■ تفسیر و علوم قرآن (۲)

تفسیر

علوم قرآن

■ اخلاق (۳)

■ تراجم

تراجم شیعه

تراجم اهل سنت

■ عقاید و کلام (۶)

ملل و نحل

مفهوم یمیناً وشمالاً در روایت انه نهی النساء آن یرضعن یمیناً وشمالاً

سلام: میخواستم بپرسم انه نهی النساء آن یرضعن یمیناً وشمالاً یعنی کثیراً وقال إنهن ینسین. چون ظاهرا این کثیرا تفسیر حدیث توسط راوی میباشد و میخواستم بپرسم که آیا منظور همین کثیرا است يا اینکه هميشه مساوی از سینه چپ و راست شیر داده شود یا مفهوم دیگری دارد؟

بسم الله الرحمن الرحیم 

 این متن را ندیده ام ، در کتاب شریف کافی بعنوان( باب نوادر فی الرضاع) این حدیث را از طریق معروف سکونی، با این متن نقل کرده: إنهوا نساءکم أن یرضعن یمیناً و شمالاً، فإنّهن ینسین، که معنای آن واضح است، و فعلاً مخصوصاً در عرف اعراب، زنان در خانه ای که میهمان باشند، بچه ی  صاحبخانه و دیگران شیر می دهند - که بنا بر فرض صحت روایت ـ امیر المؤمنین  علیه السلام از آن نهی فرموده اند، که بچه های متفرقه را شیر ندهند، که ممکن است عدد معتبر در تحریم رضاع را توجه نداشته، و برای خودو یا آن بچه، و یا سایر بستگان مشکلی ایجاد شود.

بر حال ، سند روایت نقی نیست ،واز کلینی هم ظاهر می شود که آن را چندان حجت نمی داند.

والسلام علیکم وعلی عباد الله الصالحین.

تاریخ: [۱۳۹۳/۷/۲۷]     بازدید: [5235]

ارسال سوال